På nettsidene våre finner du svar på mange av spørsmålene vi mottar på telefon. Bruk gjerne søkesiden vår eller se på spørsmål og svar-siden før du ringer oss.
Vil du kontakte oss om en klage eller pågående sak? Merk da følgende:
Du vil få følgende alternativer:
Tast 1 for Datatilsynets veiledningstjeneste dersom du har spørsmål om bruk av personopplysninger. Du kan få råd både om tekniske og juridiske spørsmål. Veiledningstjenesten er åpen for alle, både virksomheter og enkeltpersoner. Veiledningstjenesten kan ikke svare på spørsmål om pågående saker.
Åpningstiden til veiledningstjenesten:
Mandager: 12.00-14.30
Tirsdag til fredag: 9.00-11.30
Tast 2 for arkivet dersom du ønsker innsyn i dokumenter.
Åpningstiden til arkivet
Mandag: 10.00-11.30 og 12.30–14.30
Tirsdag til fredag: 9.00-11.30 og 12.30-14.30
Tast 3 hvis du er journalist / representerer media (Pressebilder og kontaktinformasjon)
Tast 4 for sentralbord, eller vent på svar.
Åpningstiden til sentralbordet
Mandag: 10.00-11.30 og 13.00-14.30
Tirsdag til fredag: 9.00-11.30 og 12.30-14.30
Denne adressen kan ikke brukes til råd og veiledning. I så fall må dere kontakte veiledningstjenesten på telefon.
PS. Vanlig e-post er normalt usikret og ukryptert. Vi oppfordrer deg derfor til å ikke sende taushetsbelagte eller sensitive opplysninger via e-post.