På nettsidene våre finner du svar på mange av spørsmålene vi mottar på telefon. Bruk gjerne søkesiden vår eller se på spørsmål og svar-siden før du ringer oss.

Vil du kontakte oss om en klage eller pågående sak? Merk da følgende:

  1. Klager må sendes inn skriftlig. Vi har laget et eget skjema for innsending av klager.
  2. Oppfølgingsspørsmål om enkeltsaker må sendes skriftlig. Send spørsmålene til (oppgi saksnummeret dersom du har det).
  3. Tilleggsopplysninger til en klage som allerede er sendt inn, må sendes inn gjennom skjemaet for innsending av klager (se punkt 1) eller dere må sende brev til postadressen vår.

Telefon

Du vil få følgende alternativer:

  • Veiledningstjenesten

    Tast 1 for Datatilsynets veiledningstjeneste dersom du har spørsmål om bruk av personopplysninger. Du kan få råd både om tekniske og juridiske spørsmål. Veiledningstjenesten er åpen for alle, både virksomheter og enkeltpersoner. Veiledningstjenesten kan ikke svare på spørsmål om pågående saker.

     

    Åpningstiden til veiledningstjenesten:

    Mandager: 12.00-14.30
    Tirsdag til fredag: 9.00-11.30

  • Arkivet

    Tast 2 for arkivet dersom du ønsker innsyn i dokumenter.

     

    Åpningstiden til arkivet
    Mandag: 10.00-11.30 og 12.30–14.30
    Tirsdag til fredag: 9.00-11.30 og 12.30-14.30

  • Mediehenvendelser

    Tast 3 hvis du er journalist / representerer media (Pressebilder og kontaktinformasjon)

  • Sentralbord

    Tast 4 for sentralbord, eller vent på svar.

     

    Åpningstiden til sentralbordet
    Mandag: 10.00-11.30 og 13.00-14.30
    Tirsdag til fredag: 9.00-11.30 og 12.30-14.30

E-post

Denne adressen kan ikke brukes til råd og veiledning. I så fall må dere kontakte veiledningstjenesten på telefon.

PS. Vanlig e-post er normalt usikret og ukryptert. Vi oppfordrer deg derfor til å ikke sende taushetsbelagte eller sensitive opplysninger via e-post.