Ordr AS leverer en salgs- og markedsføringsplattform som blant annet legger til rette for kontaktløs bestillingsformidling og betaling i serveringsbransjen.
Tjenesten er blitt særlig aktuell på grunn av den pågående koronapandemien, ettersom serveringsstedene tar i bruk nye løsninger for kontaktløs bestilling og betaling for å minimere nærkontakt.
Skal avklare ansvarsforhold
Over 400 serveringssteder i hele landet bruker Ordr. Gjennom en QR-kode som skannes med telefonen blir kundene sendt til Ordr sin tjeneste som inneholder meny og bestillingssystem tilknyttet det serveringsstedet man befinner seg på, før betaling foretas med bankkort eller Vipps.
Det kan også gjennomføres bestillinger via nettsiden til Ordr, og det er mulig å registrere smittesporing.
Datatilsynets brevkontroll skal avklare om det er Ordr eller serveringsstedene som er ansvarlige for opplysningene som samles inn, hvordan dette ansvaret er fordelt mellom partene og hvordan tjenesten ivaretar kundenes personvern.
Svarfristen er 10. desember.
Last ned
Krav om redegjørelse til Ordr AS (pdf)